En el dia d’avui, he pogut assistir a la meva
primera reunió de claustre en la que tots els professionals del CEIP s’Olivera
s’han reunit a la sala de professors per tractar diferents assumptes de gran
rellevància que han de posar en comú i sobre els quals debatre i opinar.
Alguns dels aspectes
tractats a grans trets, són els següents:
-
Talleres
de mates à CENAMAT (8, 9 i 10 de Maig)
- Resultats
de la segona avaluació de les notes dels infants del centre. Comparativa amb
altres centres de l’illa.
IAQSE à proves de
nivell que es fan a la Conselleria d’Educació a 4t de primària i 2n de
Batxillerat.
Es demana fer
acords a nivell de cicle sobre els que es prioritza aconseguir amb els infants
per tal d’unificar criteris d’avaluació.
-
Sortida:
acampada de final de curs
-
Enquestes
als mestres de primària
- Festes:
comissió de festes proposa pel dia 23 d’Abril (dia de Sant Jordi) fer una gym-kana
al matí i tallers a la tarda.
D’altra banda,
he realitzat diverses observacions sobre les relacions que s’estableixen entre
els diferents professionals. D’aquesta forma, he pogut analitzar aspectes tan
rellevants com ara la dinàmica del grup, els diferents rols que s’estableixen i
l’estatus dins el grup, etc.
Aquestes són
algunes de les observacions que vaig extreure:
- Lola
(és la directora de l’escola) à És la que duu la veu cantant, proposa
els temes que s’han de tractar, fa l’exposició davant el claustre. Exerceix el
seu paper amb determinació, seguretat, serietat i determinació. Ha demanat
silenci en alguna ocasió i tothom calla de seguida. Li tenen molt de respecte.
Ha “reganyat” als mestres que es van oblidar d’omplir els qüestionaris. Utilitza
un to seriós i ferm que combina molt bé amb l’amabilitat, la disposició i
atenció al claustre.
- Una
de les mestres encarregada de la comissió dels sous del menjador, exigeix a tot
el claustre la puntualitat en el pagament dels menús. Ho demana de manera
respectuosa. La resta escolta i ho accepta. S’entreveu un clima tallant en
aquesta situació. Més tard m’assabento d’alguns problemes de relació respecte a
ella.
- Yolanda
(és la cap d’estudis) à en aquest format de reunió no ha intervingut gaire,
en contrast en altres com ara la reunió de racons intercicle en les que
exerceix un rol molt més actiu. És com si respectés les funcions de la
directora. La seva participació es la d’organitzar els torns de paraula i
intervenir com qualsevol altre mestre.
-
Neus
(secretària amb titulació de mestra) à No intervé gaire. Només per parlar
d’aspectes de papers.
- La
Lola i la Neus mantenen la mateixa posició en quant a la postura corporal;
cames creuades i mateixa posició de braços. Es percep una gran complicitat i
enteniment entre elles.
- Com
que no hi cabíem tots, alguns s’han agut de seure fora del cercle. Això impedia
el contacte visual i que es desconnectessin més fàcilment.
- En
quant a la disposició a l’hora de seure, es pot percebre algunes segregacions
entre els mestres d’infantil i els de primària. Això també ho podem observar a
l’hora de seure a les taules en el temps del menjador. No obstant, el clima
entre els mestres és molt bo i exemplar.
De fet molts són amics fora de l’escola a part de companys de feina.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada