Fa varies setmanes que venim anunciant la creació d’un
nou material a l’aula. La proposta, es va iniciar davant una necessitat sorgida
a la classe i la qual va manifestar la mev a tutora, tal i com podem veure a l’entrada
“Coordinació de p5 amb la Yolanda”.
Aquesta proposta, consistia en elaborar una mena de
sistema a través del qual poder fer conscients als infants de les pròpies capacitats
com també limitacions; tant aquelles que controlen i dominen d’una manera més
autònoma, com aquelles que els hi costa una mica més. D’aquesta forma, pretenem
que siguin els propis infants qui s’autoregulin i autogestionin. Cal destacar,
que la pressa de consciència de les pròpies limitacions es realitzaria des d’una
vessant positiva, ja que tots tenim més dificultats a l’hora de realitzar
segons quines tasques i, per tant, hem de treballar-les més conscientment. Per
tant, es tractaria de:
1.
Veure la diversitat com quelcom positiu.
3.
Ser capaços de gestionar-se per sí mateixos atenent
a allò que més els hi costa.
4.
Prendre autoconsciència d’ells mateixos.
5.
Parlar amb ells aquesta situació i normalitzar-la.
6.
Trobar solucions conjuntes i fer partícip a l’infant
per tal que es senti compromès amb la tasca.
Aquest nou material consisteix en un plafó amb una
graella de doble entrada en el que apareixen per un costat, tota una sèrie d’ítems
i aspectes que s’han de tenir molt en compte com ara referits a la lectoescriptura,
a les matemàtiques, a les arts plàstiques, als hàbits d’higiene, modals i
conductes, normes de classe, relacions socials, etc. i, a l’altre costat, hi apareix
tres emoticones que indiquen si l’infant ho fa amb molta facilitat, si ho fa bé
però de vegades se li oblida o, si pel contrari, ha de millorar. A la imatge del costat, podeu veure els punts específics de què tractaria cada ítem, els quals han estat acordats amb els propis infants.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada