En aquest mes d’Abril, he pogut planificar,
intervenir i avaluar una sessió d’aula responsabilitzant-me del tot el
grup-classe, gràcies a una proposta dissenyada de manera conjunta entre la
Marta i jo, per tal de garantir que ambdós grups de p5 gaudiren de la riquesa
de l’activitat que havíem elaborat. Aquesta, va sorgir arran de la creació d’una
graella d’autoavaluació en la que els propis infants podien prendre consciencia
de les seves capacitats i limitacions per tal d’autogestionar-se i
autoregular-se a fi d’anar millorant cada vegada més.
A continuació, vam repartir unes feinetes en les que havien d’escriure una cosa que pensessin que se’ls donava bé i una altra en la que haguessin de millorar, i llavors escriure una cosa bona de tres pastissers i de tres músics. I finalment, ho vam posar en comú alhora que anava escrivint a una cartolina totes aquelles coses bones que els seus companys havien dit que tenia cada infant. La veritat és que va ser una activitat molt positiva en la que vam podem treballar la identitat personal i afavorir l’autoimatge i autoconsciència dels infants, valorant i apreciant les pròpies capacitats en un clima realment motivador i tendre.
La proposta consistia en contar el conte del Camaleó Camaleònic emprant com a mitjà la pissarra i el canyon digital. Darrera d’aquesta proposta, hi ha tot un
sentit pedagògic i educatiu que justifica la seva presentació davant els
infants. Es tracta per tant, d’un conte que parla sobre la felicitat, el canvi
i la identitat personal, així com la importància de saber apreciar les capacitats
i potencialitats dels altres, però sense menysprear i valorant les pròpies de
la persona en qüestió. Tot això, es narra des de la vivència d’un camaleó que s’anava
transformant en els animals que trobant pel zoo a mida que ho desitjava, fins
que va tenir fam i es va adonar que no podia menjar amb aquella trompa d’elefant.
Així doncs, va començar a valorar les virtuts de la seva magnífica llengua i va
desitjar tornar al seu estat original!
A continuació, vam realitzar una assemblea amb els infants
en la qual preteníem generar en ells reflexió, opinió i argumentació sobre
diferents aspectes relacionats amb la narració. Algunes de les preguntes que
els vam generar són:
-
Què sabíeu sobre els camaleons?
-
Que us ha semblat el conte?
-
Què us a agradat i què no?
-
Què li passava al camaleó?
-
Creieu que estava gaire content de com era ell?
-
Perquè penseu que volia canviar algunes parts del
seu cos?
-
Quines parts d’animal s’ha canviat?
-
Penseu que tot això li ha fet més feliç? Perquè?
-
Quines coses us agraden de vosaltres mateixos?
-
Quines penseu que són les vostres qualitats que us
fan especials?
A continuació, vam repartir unes feinetes en les que havien d’escriure una cosa que pensessin que se’ls donava bé i una altra en la que haguessin de millorar, i llavors escriure una cosa bona de tres pastissers i de tres músics. I finalment, ho vam posar en comú alhora que anava escrivint a una cartolina totes aquelles coses bones que els seus companys havien dit que tenia cada infant. La veritat és que va ser una activitat molt positiva en la que vam podem treballar la identitat personal i afavorir l’autoimatge i autoconsciència dels infants, valorant i apreciant les pròpies capacitats en un clima realment motivador i tendre.
Aquí teniu el vídeo, espero que us agradi!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada