Avui he pogut coparticipar
amb la meva tutora en la vida diària de l’aula durant el moment d’assemblea. Aquesta,
consisteix en triar els encarregats de la setmana, llegir el menú del dia,
escriure a l’agenda què faran durant la jornada, escriure el data i mirar el
temps, entre altres activitats. Cal destacar que a principi de curs, entre tots
els infants, s’acorda quins encarregats necessiten de classe. Els càrrecs
establerts són els següents: ordre del passadís, passar llista, llegir el menú
del menjador, escriure la nota a la Lola (la directora) per dir-li quants
infants queden a dinar, revisar el bany, calendari i temps, tirar els fems, dur
els calcetins de psico, revisar el pati, netejar les taules, repartir el
material d’aula i ordre de la classe.
Personalment, m’he
adonant de la riquesa que aporta el moment d’assemblea en l’avaluació individual
dels infants, ja que es poden veure molts aspectes relacionants amb el nivell i
progrés que segueixen els infants a nivell de lectoescriptura, maduresa, en la
conversa, i molts altres aspectes. Un bon exemple d’això, fa referència a dues nenes
de la classe encarregada de passar llista. Durant aquesta tasca, he pogut
observar que a priori una llegeix aparentment de manera molt adequada les
targetes amb els noms dels seus companys, mentre que l’altra mostrava majors
dificultats. I vull dir "aparentment", perquè en realitat la primera nena no
realitzava el procés de lectura pròpiament dit, sinó que es limitava a reconèixer memorísticament les grafies de l’inici del nom i deia el nom del company de qui es tractava. D'altra banda, la segona nena, tot i que mostrava majors dificultats, sí estava realitzant el
procés de lectura a nivell fonètic, ja que s'esforçava per reproduïr el so de totes les lletres
i únicament li faltava lligar-les. Aquesta observació, la vaig posar en comú al
final de l’assemblea amb la meva tutora i ambdues vam coincidir en aquest fet.
Per tant, crec
què és molt important observar detingudament a cada infant i fer una mirada més
enllà perquè del contrari hauríem pensat que la primera nena llegeix de manera
resolta quan, en realitat, presenta més dificultats que la segona.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada