Una de les situacions en les quals he pogut dissenyar i dur a terme una proposta pròpia, ha estat a partir del nou projecte que estem investigant sobre la nostra línia del temps.
Un aspecte que va suscitar un gran interès entre els
infants, estava vinculat amb els anys que feia que havia nascut na Lucy. Recordem
que na Lucy va ser el primer mico descobert pels científics i que hem conegut
gràcies a un dels llibres aportats per un dels infants. Aquest document, ens
explicava la Teoria de l’Evolució, que afirmava que els homes havien
evolucionat des d’un mico: na Lucy, feia més de 3’2 milions d’anys!! Aquest
número tan gran, escapava a la ment dels petits, però vam tractar d’entendre
aquest concepte tan abstracte per a ells.
En primer lloc, els vam demanar que escrivissin en
números la quantitat de tres milions dos-cent mil, que correspon amb els anys que da que va existir la Lucy. Les produccions van ser
d’allò més original i diferents, però una nena s’hi va apropar realment a la
xifra!! No anaven gens malament encaminats. A continuació, amb una pissarreta
els vaig mostrar com s’escrivia. Els infants estaven realment atents i sentien
molta curiositat per descobrir aquell número tan gran. A més amés, vaig
aprofitar per explicar-los les diferents maneres que hi ha d’escriure el mateix
nombre. D’aquesta forma, vaig introduir el concepte dels nombres negatius i
l’abans de Crist. Finalment, vam situar a la Lucy i altres dades extretes dels
vídeos, a la nostra línia del temps.
La veritat és que vaig gaudir molt amb aquesta proposta
perquè vaig poder endinsar-me una mica més en la ment dels infants i pel fet d’observar
les hipòtesis tant interesants que feien mentre escrivien els nombres, vaig
poder entendre un poc més com funciona el seu pensament en constant ebullició.
Ha estat realment fantàstica aquesta experiència!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada