GRÀCIES ALS MÚSICS DE COLORS I A LA RAQUEL PER DEIXAR-ME ENTRAR EN EL VOSTRE PETIT MÓN. DURANT AQUESTS MESOS HEM BALLAT, HEM CANTAT, HEM RIGUT, HEM PLORAT D'EMOCIÓ, HEM SOMIAT... GRÀCIES PER TOT EL QUE M'HEU ENSENYAT I SOBRETOT PER L’AMOR I L’ESTIMA QUE M'HEU TRANSMET. NO US OBLIDARÉ MAI. OS ESTIM A TOTS!!

dijous, 25 d’abril de 2013

El camaleó camaleònic!


En aquest mes d’Abril, he pogut planificar, intervenir i avaluar una sessió d’aula responsabilitzant-me del tot el grup-classe, gràcies a una proposta dissenyada de manera conjunta entre la Marta i jo, per tal de garantir que ambdós grups de p5 gaudiren de la riquesa de l’activitat que havíem elaborat. Aquesta, va sorgir arran de la creació d’una graella d’autoavaluació en la que els propis infants podien prendre consciencia de les seves capacitats i limitacions per tal d’autogestionar-se i autoregular-se a fi d’anar millorant cada vegada més.


La proposta consistia en contar el conte del Camaleó Camaleònic emprant com a mitjà la pissarra i el canyon digital.  Darrera d’aquesta proposta, hi ha tot un sentit pedagògic i educatiu que justifica la seva presentació davant els infants. Es tracta per tant, d’un conte que parla sobre la felicitat, el canvi i la identitat personal, així com la importància de saber apreciar les capacitats i potencialitats dels altres, però sense menysprear i valorant les pròpies de la persona en qüestió. Tot això, es narra des de la vivència d’un camaleó que s’anava transformant en els animals que trobant pel zoo a mida que ho desitjava, fins que va tenir fam i es va adonar que no podia menjar amb aquella trompa d’elefant. Així doncs, va començar a valorar les virtuts de la seva magnífica llengua i va desitjar tornar al seu estat original!  

A continuació, vam realitzar una assemblea amb els infants en la qual preteníem generar en ells reflexió, opinió i argumentació sobre diferents aspectes relacionats amb la narració. Algunes de les preguntes que els vam generar són:

-          Sabíeu quin animal és un camaleó?
-          Què sabíeu sobre els camaleons?
-          Que us ha semblat el conte?
-          Què us a agradat i què no?
-          Què li passava al camaleó?
-          Creieu que estava gaire content de com era ell?
-          Perquè penseu que volia canviar algunes parts del seu cos?
-          Quines parts d’animal s’ha canviat?
-          Penseu que tot això li ha fet més feliç? Perquè?
-          Quines coses us agraden de vosaltres mateixos?
-          Quines penseu que són les vostres qualitats que us fan especials?


A continuació, vam repartir unes feinetes en les que havien d’escriure una cosa que pensessin que se’ls donava bé i una altra en la que haguessin de millorar, i llavors escriure una cosa bona de tres pastissers i de tres músics. I finalment, ho vam posar en comú alhora que anava escrivint a una cartolina totes aquelles coses bones que els seus companys havien dit que tenia cada infant. La veritat és que va ser una activitat molt positiva en la que vam podem treballar la identitat personal i afavorir l’autoimatge i autoconsciència dels infants, valorant i apreciant les pròpies capacitats en un clima realment motivador i tendre.

Aquí teniu el vídeo, espero  que us agradi!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada