GRÀCIES ALS MÚSICS DE COLORS I A LA RAQUEL PER DEIXAR-ME ENTRAR EN EL VOSTRE PETIT MÓN. DURANT AQUESTS MESOS HEM BALLAT, HEM CANTAT, HEM RIGUT, HEM PLORAT D'EMOCIÓ, HEM SOMIAT... GRÀCIES PER TOT EL QUE M'HEU ENSENYAT I SOBRETOT PER L’AMOR I L’ESTIMA QUE M'HEU TRANSMET. NO US OBLIDARÉ MAI. OS ESTIM A TOTS!!

dimarts, 9 d’abril del 2013

Millorem el sistema de tria dels racons intercicle!

Una de les situacions en les quals he pogut col·laborar amb la meva tutora en l’organització, ambientació i millora dels espais i recursos de l’aula, ha estat avui durant la tria dels racons intercicle. Els racons intercicle són uns espais de joc situats a diferents zones del centre, i en els quals van els infants una vegada per setmana en agrupament hererogenis, ja que es barregen les dues classes de p5 (musics de colors i pastissers) i els de primer de primària. Els diferents racons intercicle que hi ha són: informàtica; experimentació, construccions, biblioteca, plàstica, música, jocs compartits, jocs simbòlics i racó de la llum.


Darrerament, la meva tutora i jo hem observat que el sistema per anotar a quin racó va cada infant, no acaba de funcionar del tot bé. Aquest consisteix en una graella d’una única entrada en la que apareix els seus noms i a continuació diferents quadrats que han d’acolorir segons el color assignat a cada racó. La tutora diu a cada nen entre quins racons poden elegir per tal que no repeteixin. Així doncs, la insuficiència en la funcionalitat del sistema, rau en la dificultat, tant per part del propi tutor com dels infants, a l’hora de visualitzar quins racons es van ocupant i a l’hora de realitzar un seguiment global que ens permeti fer un recompte exhaustiu i fidel dels infants que han passat per cada racó, per tal que no repeteixin sempre els mateixos llocs.

Confecció de les etiquetes
És per això, que conjuntament hem estat pensant de quina manera podríem idear un sistema que permetis suplir les carències del que hem estat emprant fins al moment. D’aquesta forma, li vaig proposar realitzar una graella de doble línia en la qual hi hauria per una banda, els números dels dies que tenen racons intercicle (a la part de les columnes) i, per altra banda, el nombre del racó, el número d’alumnes que hi poden anar i un dibuix del mateix (en la part de les files). Per tant, es tractaria de que els infants escriguessin els seus propis noms dintre del requadre del dia que toca i d’aquesta manera, poder veure al llarg de dos mesos a quins racons han anat i quins encara no.

Creació del plafó

Cal destacar, que la graella serà d’una grandària suficientment gran (de l’altura dels infants aproximadament) i estarà aferrada a un plafó mòbil que es traurà únicament quan sigui necessari. Un altre avantatge d’aquest nou format és que els propis infants podran ver un seguiment més òptim, ja que seran ells mateixos que s’aniran autoregulant. Per últim mencionar, que la graella estarà folrrada amb aeron fix per tal de permetre el seu ús tantes vegades com sigui possible en el moment en que els infants escriuen i esborren els noms, idea que ha estat de la mà de la meva tutora. Per tant, crec que hem fet un bon equip i que em sumat idees per tal d’aplicar-les en benefici dels propis infants. Aquest és el resultat. Bon treball!

Resultat final
Antic sistema



Nou sistema

















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada