GRÀCIES ALS MÚSICS DE COLORS I A LA RAQUEL PER DEIXAR-ME ENTRAR EN EL VOSTRE PETIT MÓN. DURANT AQUESTS MESOS HEM BALLAT, HEM CANTAT, HEM RIGUT, HEM PLORAT D'EMOCIÓ, HEM SOMIAT... GRÀCIES PER TOT EL QUE M'HEU ENSENYAT I SOBRETOT PER L’AMOR I L’ESTIMA QUE M'HEU TRANSMET. NO US OBLIDARÉ MAI. OS ESTIM A TOTS!!

dimarts, 9 d’abril del 2013

Creació d'una graella d'autoavaluació!


Fa varies setmanes que venim anunciant la creació d’un nou material a l’aula. La proposta, es va iniciar davant una necessitat sorgida a la classe i la qual va manifestar la meva tutora, tal i com podem veure a l’entrada Coordinació de p5 amb la Yolanda

Aquesta proposta, consistia en elaborar una mena de sistema a través del qual poder fer conscients als infants de les pròpies capacitats com també limitacions; tant aquelles que controlen i dominen d’una manera més autònoma, com aquelles que els hi costa una mica més. D’aquesta forma, pretenem que siguin els propis infants qui s’autoregulin i autogestionin. Cal destacar, que la pressa de consciència de les pròpies limitacions es realitzaria des d’una vessant positiva, ja que tots tenim més dificultats a l’hora de realitzar segons quines tasques i, per tant, hem de treballar-les més conscientment. Per tant, es tractaria de:

1.      Veure la diversitat com quelcom positiu.

2.     Fer un exercici de introspecció i reconèixer els propis punts febles, però també els punts forts per tal de retornar-lis una autoimatge positiva d’ells mateixos i no fer minvar el seu propi autoconcepte. D’aquesta manera agafen confiança en ells mateixos, la qual cosa els ajuda a avançar. 
3.      Ser capaços de gestionar-se per sí mateixos atenent a allò que més els hi costa.
4.      Prendre autoconsciència d’ells mateixos.
5.      Parlar amb ells aquesta situació i normalitzar-la.
6.      Trobar solucions conjuntes i fer partícip a l’infant per tal que es senti compromès amb la tasca.

Aquest nou material consisteix en un plafó amb una graella de doble entrada en el que apareixen per un costat, tota una sèrie d’ítems i aspectes que s’han de tenir molt en compte com ara referits a la lectoescriptura, a les matemàtiques, a les arts plàstiques, als hàbits d’higiene, modals i conductes, normes de classe, relacions socials, etc. i, a l’altre costat, hi apareix tres emoticones que indiquen si l’infant ho fa amb molta facilitat, si ho fa bé però de vegades se li oblida o, si pel contrari, ha de millorar. A la imatge del costat, podeu veure els punts específics de què tractaria cada ítem, els quals han estat acordats amb els propis infants. 

A continuació, mostraré un recull fotogràfic en el que es pot veure tot el procés en la creació i confecció del material.  


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada