GRÀCIES ALS MÚSICS DE COLORS I A LA RAQUEL PER DEIXAR-ME ENTRAR EN EL VOSTRE PETIT MÓN. DURANT AQUESTS MESOS HEM BALLAT, HEM CANTAT, HEM RIGUT, HEM PLORAT D'EMOCIÓ, HEM SOMIAT... GRÀCIES PER TOT EL QUE M'HEU ENSENYAT I SOBRETOT PER L’AMOR I L’ESTIMA QUE M'HEU TRANSMET. NO US OBLIDARÉ MAI. OS ESTIM A TOTS!!

dilluns, 15 d’abril del 2013

Observacions sobre el procés de lectura en el moment de l'assemblea


Avui he pogut coparticipar amb la meva tutora en la vida diària de l’aula durant el moment d’assemblea. Aquesta, consisteix en triar els encarregats de la setmana, llegir el menú del dia, escriure a l’agenda què faran durant la jornada, escriure el data i mirar el temps, entre altres activitats. Cal destacar que a principi de curs, entre tots els infants, s’acorda quins encarregats necessiten de classe. Els càrrecs establerts són els següents: ordre del passadís, passar llista, llegir el menú del menjador, escriure la nota a la Lola (la directora) per dir-li quants infants queden a dinar, revisar el bany, calendari i temps, tirar els fems, dur els calcetins de psico, revisar el pati, netejar les taules, repartir el material d’aula i ordre de la classe.

Personalment, m’he adonant de la riquesa que aporta el moment d’assemblea en l’avaluació individual dels infants, ja que es poden veure molts aspectes relacionants amb el nivell i progrés que segueixen els infants a nivell de lectoescriptura, maduresa, en la conversa, i molts altres aspectes. Un bon exemple d’això, fa referència a dues nenes de la classe encarregada de passar llista. Durant aquesta tasca, he pogut observar que a priori una llegeix aparentment de manera molt adequada les targetes amb els noms dels seus companys, mentre que l’altra mostrava majors dificultats. I vull dir "aparentment", perquè en realitat la primera nena no realitzava el procés de lectura pròpiament dit, sinó que es limitava a reconèixer memorísticament les grafies de l’inici del nom i deia el nom del company de qui es tractava. D'altra banda, la segona nena, tot i que mostrava majors dificultats, sí estava realitzant el procés de lectura a nivell fonètic, ja que s'esforçava per reproduïr el so de totes les lletres i únicament li faltava lligar-les. Aquesta observació, la vaig posar en comú al final de l’assemblea amb la meva tutora i ambdues vam coincidir en aquest fet.

Per tant, crec què és molt important observar detingudament a cada infant i fer una mirada més enllà perquè del contrari hauríem pensat que la primera nena llegeix de manera resolta quan, en realitat, presenta més dificultats que la segona.     

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada