GRÀCIES ALS MÚSICS DE COLORS I A LA RAQUEL PER DEIXAR-ME ENTRAR EN EL VOSTRE PETIT MÓN. DURANT AQUESTS MESOS HEM BALLAT, HEM CANTAT, HEM RIGUT, HEM PLORAT D'EMOCIÓ, HEM SOMIAT... GRÀCIES PER TOT EL QUE M'HEU ENSENYAT I SOBRETOT PER L’AMOR I L’ESTIMA QUE M'HEU TRANSMET. NO US OBLIDARÉ MAI. OS ESTIM A TOTS!!

dimecres, 17 d’abril del 2013

Moments de planificació i avaluació


En aquesta entrada, m’agradaria deixar constància de dos situacions en les que he pogut col·laborar amb la meva tutora de pràctiques; la planificació i l’avaluació.

Per una banda, la PLANIFICACIÓ consisteix en un procediment de gran rellevància dins del procés d’ensenyament-aprenentatge, ja que permet a l’educador preveure i anticipar-se als esdeveniments. Personalment, penso que la tasca del docent requereix d’una gran planificació prèvia a l’actuació, i més especialment amb la filosofia del treball per projectes que es segueix al meu centre de pràctiques, ja que no existeix una programació anual elaborada amb anterioritat. Això requereix, per tant, una gran tasca setmanal de preparació, planificació i coordinació per part dels mestres, per tal de garantir una bona posada en pràctica de les activitats i propostes a fer amb els infants. Així doncs, la meva tutora Raquel (de p5-A) juntament amb la Cati (de p5-B) i jo, ens vam coordinar per tal de planificar la setmana del 22.  Aquestes són les propostes que van acordar realitzar:

Dilluns 22:
-          Hem acordat quins racons d’aula tancarem i quantes persones podran anar a cadascun.
-          Jo m’encarregaré de revisar els préstecs del cap de setmana.
-          Jo m’encarregaré d’establir els nous encarregats de la setmana.
-          Seguirem treballant sobre la nostra línia del temps.

Dimarts 23:
-          Festa de Sant Jordi. Farem una gym-kana al matí i tallers a la tarda. Jo m’encarregaré de fer-los una petita introducció a la vida del poeta Marià Villangòmez.

Dimecres 24:
-          Piscina
-          Acabarem de realitzar l’autoavaluació.
-          Seguirem amb la línia del temps.
-          Farem les preguntes que guiaran el nostre projecte.

Dijous 25:
-          Biblioteca: Jo m’encarregaré del moment del conte i llegiré “El león que no sabia escribir”.
-          Explicar els préstec per al cap de setmana.
-          Proposta feta per la Marta i jo sobre el conte de “El camaleón camaleònico”.

Divendres:
-          Proposta feta per la Marta i jo sobre el conte de “El camaleón camaleònico”.
-          Avaluació del infants.
-          Seguir completant la nostra línia del temps. 


I, d’altra banda, l’AVALUACIÓ consisteix en un procés igualment important i necessari, ja que permet a l’educador conèixer en major profunditat aspectes de l’infant que possiblement hagin passat desapercebudes en el dia a dia de l’aula. Gràcies a una observació sistemàtica i processual de l’infant en el seu quefer quotidià, podem extreure una gran quantitat d’informació rellevant que ens pot donar pistes sobre aspectes relacionats amb el seu desenvolupament, per tal d’ajudar-lo en el seu procés d’aprenentatge treballant o incidint sobre aquells aspectes en que necessita un major recolzament. A més a més, l’avaluació permet detectar possibles mancances o dificultats en l’aprenentatge dels infants, amb la finalitat d’oferir-los el suport que els sigui necessari.

Alguns dels ítems que vam observar són els següents:
-          Reconeix els noms dels altres
-          Coneix el fonema de les lletres
-          Reconeix les formes (triangle, cercle, quadrat)
-          Identifica els números (del 0-10)
-          Escriu els números (del 0-10)
-          Quantitat-número
-          Llegeix una frase senzilla
-          Compta fins a
-          Dibuixa la figura humana
-          Retalla seguint la línia 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada