GRÀCIES ALS MÚSICS DE COLORS I A LA RAQUEL PER DEIXAR-ME ENTRAR EN EL VOSTRE PETIT MÓN. DURANT AQUESTS MESOS HEM BALLAT, HEM CANTAT, HEM RIGUT, HEM PLORAT D'EMOCIÓ, HEM SOMIAT... GRÀCIES PER TOT EL QUE M'HEU ENSENYAT I SOBRETOT PER L’AMOR I L’ESTIMA QUE M'HEU TRANSMET. NO US OBLIDARÉ MAI. OS ESTIM A TOTS!!

dijous, 14 de març del 2013

Observació d'una sessió de psicomotricitat!


Avui els infants de p5 fan desdoblament i alhora batedora. D'aquesta forma, es mesclen la meitat de pastissers amb la meitat de músics, així que mentre que uns fan psicomotricitat els altres tenen música o conte. Avui m’he anat amb la Cati, tutora dels pastissers, a veure com fan la psicomotricitat. Aquesta la realitzen en el pavelló cobert on fan educació física els més grans.

El desenvolupament de la sessió ha estat el següent:

-          Rotllana per recordar els nombres dels infants i les normes.
-          Tirar sa torre.
-          Joc lliure
-          Introducció de teles, cordes i totxos.
-          Recollir i montar la torre.
-          Rotllana per explicar a què hem jugat.
-          Relaxació amb pilotes de tenis fent massatges. 

M’he adonat que les sessions de psicomotricitat són moments molt interessant per observar, ja que pot treure molta informació dels infants, el nivell maduratiu en que es troben i, sobre tot, les relacions socials que estableixen amb els seus companys. Algunes de les anotacions que he pres dels infants de la meva classe són les següents:


-       (A), (U), (Ll) i (N) juguen juntes a gatets (joc simbòlic). Na (A) és el gatet mare i  passeja als seus bebès gatets (Ll i N). Na (U) és una altre bebè però gos i mai el saca a passejar perquè sempre se porta malament. Na (A) adopta una actitud molt dominant davant les seves companyes. Ella estableix les regles del joc, diu qui ha de representar cada personatge i què han de fer. Empra expressions com ara: “a ver, a sentarse todas!”, “(U) ven! Ponte en medio!”, “Tú allí!” d’una manera molt prepotent. A més a més, he observat que sempre li atribueixen el paper dolent a la (U) (ex. Ser l’únic gos i estar sempre castigada sense passejar, posar-li el gat negre que li farà perdre a les cartes, etc.) i que la repudien molt. 

     
-       (M), (C), (Al) i (Ni) juguen a que són gatets perduts però valents, que viuen a un castell que han construït amb els matalassos (joc simbòlic). Fan un treball molt col·laboratiu en el que totes participen i decideixen. A la rotllana, durant el moment d’explicació del que han fet, la (C) ha dit que la (M) era la princesa i jo els he demanant si ho havien decidit entre totes i han dit que sí, i que desprès anaven canviant. La (M) és una nena molt idolatrada i sempre la busquen per seure al seu costat. M’ha cridat l’atenció que la (Ni) volia el vestit exactament igual que el de ella, tot i que li he dit que totes ho duien diferent, no la he aconseguit convèncer.

-     La (R) té molt bones idees. Ha construït diferents jocs amb els matalassos i les cordes i també s’ha inventat les regles. M’ha cridat l’atenció que juga tota sola. Quan li vaig proposar que convidés a algú a jugar, li va dir a la (Ll) però aquesta estava molt centrada en el seu joc. Desprès li va dir a dues nenes de la classe dels pastissers però no van acabar de fer un joc compartit. Tot això em fa pensar que la (R) presenta dificultats en les relacions socials amb els seus companys, com si no trobés el seu joc. A més a més, busca molt l’aprovació de l’adult, ja que constantment em mirava o me venia a buscar per mostrar-me el que havia fet.          

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada