GRÀCIES ALS MÚSICS DE COLORS I A LA RAQUEL PER DEIXAR-ME ENTRAR EN EL VOSTRE PETIT MÓN. DURANT AQUESTS MESOS HEM BALLAT, HEM CANTAT, HEM RIGUT, HEM PLORAT D'EMOCIÓ, HEM SOMIAT... GRÀCIES PER TOT EL QUE M'HEU ENSENYAT I SOBRETOT PER L’AMOR I L’ESTIMA QUE M'HEU TRANSMET. NO US OBLIDARÉ MAI. OS ESTIM A TOTS!!

divendres, 22 de febrer del 2013

Confeccionem la tapa del projecte l'Infinit!


Una de les situacions en les quals he pogut coparticipar amb el meu tutor de pràctiques durant la posada en pràctica d’activitats amb els infants, ha estat gràcies a la proposta de confecció de les tapes del projecte l’Infinit, sobre el qual han estat investigant el darrer mes.    

Desprès de decidir entre tots per votacions durant el moment d’assemblea com volíem les tapes, la meva tutora i jo vam pensar de quina manera i quins materials eren més adients per treballar amb els infants i vam començar a planificar-ho i preparar de manera conjunta tot el necessari. La veritat és que ens hem trobat amb alguns contratemps a l’hora de fer les tapes però gràcies a la gran capacitat de superació d’obstacles, hem pogut oferir una proposta molt rica pels infants.

En primer lloc, vam tenir un gran dilema sobre si la tapa havia de ser de cartolina o un altre material, ja que dubtaven de la seva resistència i durabilitat, però finalment vam pensar que les cartolines de colors eren més estètiques. Però per desgràcia nostra, quan vam començar a confeccionar les finestres amb els infants, vam corroborar la poca resistència del material, ja que es van rompre els forats pels quals  havia de passar la corda en la que aniria cosida la tela. Però vam trobar solució al problema plastificant totes les cartolines. A continuació, vam començar a cosir les teles. Es tractava d’una proposta un poc ambiciosa i complexa per fer amb infants, però que no dubtaven de les seves gran capacitats per aconseguir-ho!. Aquestes són les passes que van haver realitzar:

Primerament, cal enfilar l’agulla passant la corda pel foradet. Sembla una tasca complicada però ens adonem que amb pràctica comença a ser més fàcil. Llavors, els expliquem com han d’agafar l’agulla alhora que subjectem la tela. Desprès només han d’anar “atrapant” la tela fent una puntada cap amunt, una cap a baix, una cap amunt, una cap a baix. Alguns fins i tot s’atreveixen a cosir tot sols! És una tasca dura que requereix molta concentració i que posa en marxa la nostra coordinació i motricitat fina, però a mesura que fem puntades anem agafant més destresa i confiança amb l’agulla.













L’aventura de cosir ha estat un èxit i ja tenim la corda entravessant tota la tela, som uns artistes! Només falta passar les puntes de la corda pels forats de la tapa i fer-li un nus. Llavors retallem per en mig de la tela perquè quedin dues finestres i ja ho tenim! 















Desprès de la gran aventura de cosir, a la següents sessió, vam composar el títol que havíem elegit entre tots “Els músics investigam el sistema solar”, a través de la recerca individual de les lletres a les revistes i diaris aportats per les famílies. D’aquesta forma, volíem afavorir el procés d’adquisició de la lectoescriptura pel fet d’haver d’identificar les grafies a contextos reals i, a més a més, desenvolupar la motricitat fina pel fet d’haver d’emprar les tisores i el ferrament. La recerca de les lletres va ser tota una aventura, ja que unes eren massa grans, altres massa petites... També ens vam adonar que la “G” ens costava molt de trobar mentre que altres lletres es repetien més sovint com ara la “S” o la “E”. 
















I aquí tenim la nostra obra d’art! Una preciosa finestra que deixa entreveure tot un univers format per estrelles, planetes, el sol i fins i tot una nau espacial!  

4 comentaris:

  1. L'etiqueta "aprenentatge autònom" no me sembla adient, per què l'has posat?

    ResponElimina
    Respostes
    1. La veritat és que pensava que cada entrada realitzada a l’apartat “Col•laboracions en la dinàmica del centre”, a banda de les etiquetes de col•laboració, disseny, psicomotrocitat, etc., també li havíem de posar necessariament una altra etiqueta de l’apartat “competències professionals assolides”. Per tant, tractava d’ajustar aquesta entrada amb alguna de les etiquetes del segon apartat tot i que, personalment, jo tampoc li veia molta relació. En definitiva, ha estat una confusió i ja ho he eliminat. Gràcies.

      Elimina
  2. Bona idea l'enllaç al bloc de la classe, i correcta la documentació fotogràfica (encara que no he entès la tela per a què serveix)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Neus, gràcies pels teus comentaris!

      Pots ser no ha quedat clar a la entrada... La funció de la tela no és més que un simple ornament decoratiu a mode de finestra que s'obrís i tanqués, per tal que a dins es veiés “l’escenari” amb el planetari que van construir els propis infants. Es tracta d’una idea que va aportar una de les nenes de l’aula i que va sortir elegida per majoria desprès de fer votacions.

      Creus que hauria d’explicar-lo amb més detall a l’entrada per que s’entengués millor la idea?

      Elimina