Avui he dut a
terme una proposta nova en el meu període de pràctiques. Gràcies a aquesta, he
pogut participar de manera activa en un dels moments més significatius de la
vida d’aula i que, a més a més, tenen com a rutina en el seu horari dels
dijous. Es tracta del temps de biblioteca en la que la tutora llegeix un conte
d’interès als infants.
En aquest cas,
he llegit el conte del “Lleó que no sabia escriure”. Es tracta d’un conte
infantil que narra les vivències del seu protagonista, el lleó, que volia
escriure una carta d’amor a la lleona. Però ell no sabia escriure així que anar
a diferents animals, d’un en un, per tal
que l’ajudessin des del mico fins a la girafa passant pel cocodril, el peix i l’escarabat
piloter, entre d’altres. Però cap d’ells s’ajustava al que el lleó volia dir-li
així que es va enfadar tant i tant que va començar a cridar als quatre vents
tot el que li escriuria a la seva amada si pogués. I la lleona, que el va
escoltar, va quedar totalment enamorada d’aquelles paraules tan polides i va
acabar per ensenyar-li a escriure ella.
Personalment, he
de dir que durant les setmanes que he dut a terme el moment del conte, m’he
sentit molt a gust. Per tal d’incitar l’escola i fomentar l’interès dels
infants, vaig emprar diferents estratègies com ara emprar onomatopeies, canviar
el to de la meva veu, crear intriga, fer preguntes, no mostrar-li les imatges
fins al final per tal d’afavorir la seva imaginació, etc. Així doncs, crec que
gràcies a aquesta proposta, he pogut desenvolupar les meves habilitats
comunicatives, tant verbals com no verbes, enfront dels infants i millorar així
aquesta importantíssima competència de la nostra professió com a docents.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada